Posilňovanie krku – ako nezabúdať na krčné svalstvo

Svalstvo krku patrí medzi najviac ignorovanú svalovú skupinu. Jedná sa  prakticky o málo  praktizované cvičenie v posilňovniach - s výnimkou kombatných športov.

Športovec, ktorý nemá schopnosť zniesť jednu ranu, je považovaný za človeka so sklenenou bradou. Takmer každý športovec s takouto slabinou má ceruzkový krk. Silný krk vám pomôže zredukovať silu otrasu na hlavu. Čím lepší bude váš krk, tým lepšia bude vaša odolnosť voči prichádzajúcim úderom.

Veľmi dobrý štart je začať používať posilňovač krku. Začať sa dá s posilňovačom za pár eur. Takmer každý, kto to myslí vážne, by mal mať jeden v zálohe.

T u je zopár cvikov na posilnenie práve tejto zanedbávanej časti tela:

Cvik číslo 1:
Naložte si váhu na posilňovač krku a dvíhajte zohýbajte hlavu smerom nahor a dole.
Toto jednoduché cvičenie patrí zároveň medzi najúčinnejšie.

Posilňovač krku

Cvik číslo 2:
Nájdite si lavičku a ľahnite si na brucho. Sparing zoberie uterák, ktorý vám obvinie okolo zadnej časti hlavy. Vašim cieľom je dvíhanie hlavy, zatiaľ čo sparing vykonáva odpor a ťahá uterák smerom nadol. Odpor je taký, aby cvičiaci mohol vykonávať jednotlivé opakovania. Po čase, keď sa cvičenec zlepší, je možné pridávať väčší odpor.

Cvik je dobre striedať aj s ležaním na chrbte. Vtedy uterák obvinieme okolo čela a vykonávame jednotlivé opakovania, zatiaľ čo sparing vykonáva protitlak.

Podobne je možné precvičiť aj bočnú stranu krku.

Ak ste sami, je možné vykonávať rezistentný odpor aj pomocou vlastných rúk.
To znamená, že ak chcete posilniť krk v zadnej časti hlavy, založte si ruky za hlavu a vykonávajte protitlak, zatiaľ čo krk zakláňate. Podobne tento cvik môžete vykonávať aj v prednej časti a  aj postranne.

No Comments Yet.

Leave a comment