John Alvino: Šesť skratiek k zvládnutiu dvojskokov v rekordnom čase

Pre tých z vás, ktorí nevedia, dvojskoky  sú jednoduchou, ale veľmi efektívnou technikou skákania na švihadle.

Jednoducho povedané, zahŕňajú otáčanie švihadla pod vašimi nohami dvakrát na každý skok, ktorý vykonáte. Dvojskoky rozvíjajú koordináciu, načasovanie, obratnosť, kondičku a  neurologickú výkonnosť.  A to má tiež efekt na množstvo spáleného telesného tuku.

Popri  všetkých týchto výhodách, prečo ich nerobia všetci? Úprimne povedané, naučiť sa dvojskoky môže byť ťažké.

V skutočnosti, zvládnutie  dvojskokov vyžaduje správne myslenie, kvalitný tréning a samozrejme veľa praxe. Vynechajte niektorý z týchto komponentov a dvojskoky sa  rýchlo stanú jednými  z najviac frustrujúcich aktivít, ktoré sa  budete pokúšať naučiť.

Aj keď je dvojskoky ťažké zvládnuť, úloha nie je ešte ani zďaleka nemožná. Môže byť zvládnutá pomocou dolu uvedených bodov, takže to nebude  trvať tak dlho, ako si myslíte. V priebehu rokov som objavil niekoľko šikovných trikov, ktoré naozaj môžu urýchliť proces učenia. Tu je mojich  top šesť, ktoré vám pomôžu zvládnuť toto dôležité cvičenie tak  rýchlo, ako je to len možné:

1) Zohnať si  správne vlastné švihadlo na vašu výšku a úroveň skúseností. Začnite tým, že nastavíte dĺžku švihadla tak, aby vyhovovalo vašej výške a dĺžke končatín. Najlepšie to urobíte tak, že sa postavíte jednou nohou  na stred lana  a zatiahnete za rukoväť smerom nahor na vaše ramená /o tom, ako nastaviť správnu dĺžku švihadla, si môžete prečítať aj tu: http://www.svihadlo.sk/ako-upravit-dlzku-svihadla /.

2) Teraz správne  nastavte polohu tela:

  • Ruky pred trupom,
  • Lakte dovnútra,
  • Majte oči upreté na jedno  miesto na stene,
  • Udržujte pevnosť brucha,
  • Udržujte vnútornú  stabilitu.

Keď  budte správne postavený, je čas začať skákať na švihadle!

3) Najskôr sa naučte normálne skákať /jednoskoky/. Toto je zásadný krok,  nevynechávajte ho! Jednoskoky  vyžadujú len jedno otočenie švihadla na skok. Aj keď je to jednoduchšia technika, posilňuje dobrú polohu tela, ktorá bude nevyhnutná pre prechod na dvojskoky.

Kľúčové body:

  • Zostaňte na bruškách chodidiel,
  • Na podlahe skáčete  zakaždým na rovnakom mieste,
  • Skáčte iba tak vysoko, aby ste preskočili švihadlo, nie vyššie,
  • Zostaňte uvoľnený a zvyšujte postupne rýchlosť.

4) Teraz môžete vykonávať normálne skoky s náležitou formou. Do skokov zahrňte aj vyššie skoky, čiže napríklad kadencia skokov bude skok - skok- skok- vysoký skok, skok - skok - skok - vysoký skok, atď.. V tomto momente budete stále otáčať švihadlom  pod nohami len raz na skok, takže nastavte si rýchlosť švihadla podľa toho.

5) Ďalej budete pracovať na svojom ??prvom dvojskoku. Robte všetko tak isto ako v bode 4 s tou  výnimkou, že namiesto jedného vysokého skoku  sa budete pokúšať otočiť lano dvakrát počas vysokého  skoku. Tu je návod:

• Zvýšiť rýchlosť otáčania švihadla. Uistite sa, že všetky zvýšenia rýchlosti švihadla vychádzajú zo zápästia. Inými slovami, nedvíhajte ruky, ale pokúšajte sa otáčať švihadlo len s pomocou zápästia a lakťov,

• Skáčte tesne predtým, ako vás ide švihadlo zasiahnuť do nohy. Pri vykonávaní dvojskokov je rozhodujúce načasovanie. Je to úplne bežné, že  začiatočníci skáču príliš skoro. Musíte počkať, až kým  lano  zasiahne vaše nohy predtým ako  skočíte,

• Nezaoberajte sa tým, ako hladko to ide počas učenia, v tomto momente je vašim cieľom, aby ste skočili jeden dvojskok. Keď sa vám to podarí, môžete pracovať na ladení detailov.

6) Teraz, keď ste už získali určitú prax, je dôležité zlepšiť celkové prevedenie. Keď  ste dosiahli  svoj prvý dvojskok, bolo to jedno, ako ste ho skočili. Ale teraz je dôležitá technika.

Vašim cieľom je vysoký skok tak, aby vaše telo zostalo v priamke. Dbajte na to, aby ste neskákali s kolenami do výšky, prípadne sa nejako inak neohýbali.

Namiesto toho sa sústreďte  na rýchle a efektívne odrazenie. Snažte sa dopadať ľahko. Myslite jasne a pružne. Toto je kľúč, ak chcete dosiahnuť benefity pri cvičení dvojskokov.

No Comments Yet.

Leave a comment