Izometria pre zlepšenie zhybov na hrazde

Izometrické zhyby - (držanie) môžu byť dobrým nástrojom pre zvýšenie sily a počtu opakovaní v situácii, keď stagnujete, prípadne nekonečné množstvo sérií vás už poriadne vyčerpáva a nevedie k ďalšiemu progresu.

V zásade je možné vykonávať tréning v dvoch variantách:

1. Po každej sérií zhybov na asi 30 - 45 sekúnd.
2. Alebo ako samostatný tréning napr. 5 sérií x 30 - 45 sekúnd.

Pritiahnite sa na hrazde tak, aby vaša brada bola nad úrovňou hrazdy.

Statickú pozíciu držíte v hornej koncentrickej fáze. Tým zapojíte do práce všetky svalové skupiny, ktoré sa na zhybe podieľajú. A držte...

Snažte sa mať po celý čas bradu nad úrovňou hrazdy. Strednú časť tela majte pevnú. Zamerajte sa na správne dýchanie - statické držanie neznamená, že prestanete dýchať.

V prípade, že dosiahnete statické držanie na úrovni 45 sekúnd, môžete pridať vestu, alebo ďalšiu váhu na opasok.

Cvičenie vykonávajte buď s tréningom chrbta, prípadne 3 x do týždňa ako samostatnú jednotku.

No Comments Yet.

Leave a comment