Ako často trénovať na švihadle?

Na túto otázku nie je možné poskytnúť  univerzálnu odpoveď.  Intenzita a objem sú najdôležitejšie premenné, ktoré ovplyvňujú, ako často budeme trénovať. Samozrejme, budeme schopní vykonávať tréning na švihadle aj každý deň, ak objem daného tréningu by bol nižší. Napríklad, skákanie na švihadle  5 minút denne je niečo úplne iné, ako nepretržité skákanie 1 hodinu každý deň.

Ak objem tréningu stúpa, frekvencia bude pravdepodobne klesať. Intenzita tréningu  je  dôležitá.

Každodenné opakovanie intenzívneho tréningu bude len ťažko dávať zmysel. Intervalový tréning je iný ako zahriatie sa pred tréningom. Intenzita pri zahriatí na švihadle nie je taká vysoká ako pri šprintoch na švihadle.

Je chybou si myslieť, že intervalový tréning a zahriatie na švihadle by mohli byť vykonávané v rovnakej intenzite. Treba zvážiť aj individuálne schopnosti jednotlivca. Napríklad, nováčik, ktorý skáče cez švihadlo, nie je pripravený skákať pravidelne ako ostrieľaný atlét, ktorý skáče cez švihadlo viac rokov.

Treba zvážiť týždennú záťaž. Napríklad, bežec, ktorý používa skákanie ako doplnkový  tréning, bude skákať menej často ako atlét, ktorého kondícia závisí od švihadla.
Ako často skáčete, bude závisieť od toho, ako budete pracovať so švihadlom /objem a intenzita/, ako ste pokročilí so skákaním na švihadle a ďalšími aktivitami, ktoré vykonávate v priebehu týždňa. Radšej, ako hľadať univerzálne odpovede, vnímajte  tréning ako individuálny proces, kde dvaja jednotlivci nie sú nikdy rovnakí. My všetci máme jedinečné schopnosti, nadanie, ciele a plán. Berte ohľad na každé toto hľadisko keď sa rozhodujete, ako často by ste mali skákať cez švihadlo.

 

Čo boxeri? Nemôžu skákať každý deň?

Skutočnosť, že boxeri môžu skákať cez švihadlo každý deň, neznamená, že by ste to mali po nich opakovať. Predovšetkým, boxeri môžu byť svetovou špičkou, ktorí trénujú väčšinu svojho života. Samozrejme, elitní profesionálni atléti môžu zvládnuť vyšší objem tréningu ako priemerný fitness nadšenec.

Okrem toho, boxer  môže skákať cez švihadlo každý deň, ale to neznamená, že ide do maximálneho výkonu každý deň.  Môžu byť dni, kedy boxer používa švihadlo výhradne na rozcvičenie /zahriatie/. Inokedy môže zľahka skákať cez švihadlo po intenzívnom sparringu.  Môže byť obdobie, keď boxer skáče cez švihadlo dlhšie sekvencie s nižšou intenzitou. Je to vtedy, keď sa boxeri snaží znížiť svoju váhu.  Taký tréning  je podobný tomu, ako keď sa behajú dlhé trate v miernom tempe. Takto tréning nie je fyzicky únavný, takže môže byť vykonávaný bez obmedzenia štandardného tréningu.

Napríklad, predpokladajme, že boxeri potrebuje zhodiť 10 kíl na zápas, ktorý je o 4 týždne. Čo je celkom bežný scenár. V takej situácii, boxeristi sú nútení zapojiť diétu. Nemôžu jesť tak veľa, ako by chceli, ak by aktívne nechudli. Zvyčajne je dobré zahrnúť menej intenzívne tréningy ako beh a švihadlo /v priemernom tempe/. Tento typ tréningu  je často menej náročný ako iné tréningy, takže je možné zregenerovať napriek obmedzenému príjmu stravy.
Ideálna frekvencia vašich tréningov nemôže byť založená na tom, čo iní robia, alebo nerobia. Výber, ako často trénovať, je založený na individuálnych faktoroch, ktoré sú relevantné iba pre vás.

No Comments Yet.

Leave a comment